Düğümlere Üfleyen Kadınlar - Ece Temelkuran

Bir çırpıda okuyup bitirdiğim bu kitap için araştırma yaparken onlarca olumsuz eleştiriye rastlayınca şoke olduğumu itiraf etmeliyim. Böylesine güzel kurgulanmış, duyguları böylesine iyi veren, hissettiren, kendinizi o kadınların yerine koyabildiğiniz, tüm karakterleri sanki az önce görmüşçesine gerçek gözlerinizde canlandırabildiğiniz bir kitaba nasıl olumsuz eleştiri yapabilirsiniz? Benden de sizlere bir eleştiri "Cin Ali" seviyesinden yukarılara çıkmanız gerek artık!

Bu kitap isyanı, özgürlüğü, öç almayı, öç almak uğruna neler yaşanabileceğini, terk edilmeyi, terk etmeyi, sevmeyi, aşkı, korkuyu, ... ve daha onlarca duyguyu anlatıyor.
Kitabın karakterlerinden bahsetmek istemiyorum çünkü ne kadar bahsetsem de yeterince iyi anlatamayacağım ve haksızlık olacak onlara. Kadınların güçlü olduklarını onlara hatırlatıyor, vazgeçmemelerini,  inandıkları şeyin peşinden gitmelerini, cesur olmalarını söylüyor. Öylesine güzel, öylesine beni içine çeken bir kitaptı ki sayfaları her çevirişimde bu kitabın filmi çekilmeli dedim. Evet, kitap çevrimleri genellikle hüsran oluyor fakat birisi bu kitabı hiçbir yorum katmadan, yazarıyla birebir çalışarak çekmeli. Bu kitabı okuyamayan, okumayan insanlar bu hikayenin varlığını bilmeli dedim.
Düğümlere Üfleyen Kadınlar, hiç unutamayacağım kitaplar arasında çoktan yerini aldı. Teşekkürler Ece Temelkuran. Sayende bambaşka dünyalara gittim, bambaşka insanlarla tanıştım, hiç bilmediğim heyecanlar yaşadım. Kalemin hep böyle güzel şeyler yazsın. Keyifli okumalar...

14 yorum:

  1. Bu kitap hakkında ben de çok olumsuz eleştiri görmüş ve almaktan vazgeçmiştim.Şimdi yazınızla yeniden almayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı hayatlar görmeye, maceraya açık biriyseniz sevmeyeceğinizi hiç düşünmüyorum. Çünkü ben anlatımda hiç bir sıkıntı görmedim aksine merak ederek hızla ilerledim. Umuyorum siz de seversiniz:)

      Sil
  2. öyle güzel yorumlamışsın ki okumak için sabırsızlandım. Başarı hikayelerini ve kadınların her şeyin üstesinden gelen hikayelere bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitapta çok farklı kadınlarla karşılaşacaksın ve seni çok heyecanlandıracaklar emin olabilirsin ;)

      Sil
  3. Ben bu kitabı okumaya başladım, ancak kitabın bir yerinde nedense koptum ve bıraktım. Senin Cin Ali seviyesinden yukarı çıkın eleştirini dikkate alarak yeniden okumaya başlayacağım. Bakalım bu sefer bitirebilecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neresine kadar okumuştun bilemiyorum ama zaten bir yerden sonra elinden bırakamayacaksın ;)

      Sil
  4. Alayım o zaman ben de.sağol kitap arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  5. Olumsuz eleştiriler beni de çok şaşırtmıştı. Sonra Instagram'da daha önce okuyanların fotoğraflarına bakarken bazı insanlar okuyanlara okumayın zaman kaybı gibi yorumlar bırakmışlar. Nasıl sinirlendim. Bir insanın, başka bir insanın belki yazabilmek için yıllarını ayırdığı bir kitabı bu şekilde eleştirme hakkı nasıl olur hiç anlamış değilim. Bence de güzel bir kitaptı, inşallah uygun bir zamanda yazıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de. Benim tarzım bir kitap değil ya da konuyu sevmedim gibi yorumlar yapılabilir ama kötü kitap olarak değerlendirmek için hepimizin kırk fırın ekmek yemesi gerekir diye düşünüyorum. Ki yine söylüyorum bence çok akıcı ve ilgi uyandırıcı bir kitaptı.

      Sil
  6. Herkes de aynı tadı çıkartacak diye bir kaide yok bence. Ben beğenmemiştim sıkılmıştım. Ki olabiliyor boyle şeyler bu cin ali seviyesiyle ne alakası var ona anlam veremedim herkesin sevdiği bir tarz var ,ki ben sevseydimde aynı şeyleri yazardım size. Yorumunuz fazlaca keskin olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yorumum fazlaca keskin oldu çünkü kötü kitap, kesinlikle okumayın, paranıza değmez gibi yorumlara sinirleniyorum. Bakın siz tarzdan bahsediyorsunuz mantıklı bir şekilde. Bizde herkes bilirkişi zannediyor kendisini ben de onlara buradan cevap veriyorum.

      Sil
  7. Blogun teması renkleri değişti mi? Süper olmuş!

    Bu arada yeni öykü dizime mutlaka bekliyorum, tanıtımlar Kafa'da! Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece arka planı değiştirdim. Çok eleştiri gelmişti. Teşekkür ederim. Şu an şehir dışındayım o yüzden takip edemiyorum yazılarını ama eve dönünce ilk işim o olacak :) Teşekkür ederim.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.