Taş Konak - Samsun

2015 Şubatında Taş Konak'a gitmek için planlar yapmış, kar yolları kapatınca gidememiştik. Fakat aklımıza öyle yer etmişti ki kışın kapalı olan yollar nisan ayında açık olur diyerek aile dostlarımızla çıktık yola. Bir 23 Nisan günüydü :) Samsun'da parçalı bulutlu bir hava hakimdi ama işte Samsun bu devamı öyle gelmedi.

Taş Konak, Samsun'un menemeniyle meşhur Çakallı bölgesine gelmeden Mahmutlu sapağında sol tarafta kalıyor. Tabelayı göreceğinize eminim ama tabii bu yol tarifi Samsun'dan Çakallı tarafına giderken izlemeniz gereken yol ;) Parçalı bulutlu çıktığımız yolda önce şiddetli bir yağmurla karşılaştık. Diner inşallah diye konuşurken Taş Konak yoluna saptıktan sonra ise kar atıştırmaya başladı.

23 Nisanda yağmur yağdığını çok görmüştüm ama kar benim için ilkti. Gerçekten adına yakışır bir Taş Konak'la karşılaştık ve soğuk hava nedeniyle koşa koşa attık kendimizi içeriye. İçeride yanan soba ve şömine içeriyi sıcacık yapmıştı. O sahneyi görünce, sıcaklık yüzüme vurunca ağzım kulaklarıma varmadı desem yalan olur. bende bir sevinç bir mutluluk sormayın.

Sanki nisan ayından alınıp o gidemediğimiz şubat ayına geri dönmüştük. Dışarıda yağan lapa lapa kar ve içerideki muhteşem ambiyans bana zaman kavramını unutturmuştu. Karadeniz usulü kahvaltı servisinde aklınıza ne gelirse her şey gelmişti masamıza. Servis de çok iyiydi yani ben Taş Konak'aı her şekilde tavsiye ediyorum herkese. 

Yemek servisinin yapıldığı Taş Konak'ın haricinde yukarıda da görünce bayılacağınız bungalow tarzı evler var. Her şeyden çok mu sıkıldınız alın birkaç günlük eşyanızı gidin Taş Konak'a ve orada kafanızı dinleyin. Hatta belki de soyutlanın dünyadan. Karşınızda muhteşem bir manzara. Hani kitap yazılır diyim o derece.

Ne övdün be kardeşim demeyin bana. Ben ne de olsa bir taş konak, soba, şömine, yerlerde gördüğünüz fayanslar ve doğa hayranıyım. Burası benim için yaratılmış desem yeri. Övmek de üstüme düşeni.

Sayın Samsunlular ve yolu Samsun'a düşecek olan seyahat severler Taş Konak şehirden uzaklaşıp doğaya karışmak için harika bir seçenek değerlendirin derim :)



6 yorum:

  1. memleketim,memleketim,memleketim.
    Tekrar yolunuz düşerse kaz tiritini yemeyi sakın ihmal etmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Kaz tiritini yedik tabii ki. 4 yaşımdan beri Samsun'daydım ben de. Samsunlu sayılırım yani ;)

      Sil
  2. yorum yapmaya gerek yok ama,samsun şehir merkazinde hava güzel diye yola çıktık,çok güzel karadeniz pidesi,kuymak,bal,vs,derken önce yoğun yağmur,sonra hafif tipi ve lapa lapa karla karşılaştık.kahvaltı çok güzeldi,bizi oraya götüren arkadaşlar bu işi çok iyi bilen her zaman çok sevdiğimiz dostlarımız organizasyonu çok güzel yapmışlardı,inşallah yazın tekrar ederiz,tabii Gülşah olmadan asla....

    YanıtlaSil
  3. Demek fotoğraf paylaştığın yer burasıydı :) ne güzel tadını çıkarıyorsunuz ailecek Sinem'cim, keyfiniz hep sürsün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Yelizciim :) Hepimizin ağzının tadı yerinde olsun.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.